moderkaka till frukost?

Vilken hejare jag e på att skriva på min blogg.....inte.....har nog med vårens ankomst att göra. Sitter knappt vid datorn alls nu när det börjar bli vår.
Å så har jag rätt fullt upp oxå, varenda dag e typ fullsmäckad. Har kvar viket på skolan, vilket e alla tiders! Sen har jag fått plats i unghästgrupp på Näset, så varje tisdagem åker jag dit å hoppar. Börjar äntligen komma igång så smått och nästa helg blir det debut i hopptävlingssammanhang!
Sen ons-tors em e det ju ridskolan i Matfors. Å måndagar blir det nog lite träningar på hemmaplan framöver. Å sen e varenda helg inbokad med massa grejer hit å dit.
Men det e tur man inte sitter sysslolös hela långa dagarna.

Å i helgen kom hästarna hem! E så mysigt att ha dom betande runt knuten. Tyvärr har våran "vanliga" dator krashat, så har en liten bärbar, där det inte finns några bilder, får se om jag kan få in nån härlig sommarbild på härliga sommarhästar.


I helgen fick jag en ansiktsmask av Carro. Fint, tänkte jag. Kan man väl behöva för ansiktet. Fredrik satt å läste innehållsförteckningen på den dära påsen, och frågar mig: Vad e Placenta för nåt? hmm, tyckte jag kände igen det på nåt vis, nåt med livmoder å grejer....Slog upp det på wikipeda och visst, huvudingridiensen i ansiktsmasken är Moderkaka från får.....känns ju lite lätt läskigt, lägga en moderkaka i ansiktet??

nu ska jag åka å köpa blommor!
hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0