Vila i frid, älskade Harry

  Ett riktigt båtliv



     Styrhytten var typiskt "pappa Greger" med prylar å manicklar högt och lågt.



  Innan Erik kom sov jag på golvet mellan sängarna, sen byggde pappa en skiva emellan, så hela familjen låg i en enda stor säng.


   Sommar!!! Flybridge i solskenet, pappa styr båten med säker hand och en pilsner!

   När man var liten va det besvärligt med bordet, det stod så långt ifrån sofforna. Men härliga frukostar va det!


  Bästa platsen att sitta i solen. Bak hängde "lillebåten". Det va sommarens höjdpunkt när pappa knöt upp alla linor en efter en och vi fick åka "lillebåt".



  Erik i vagnen och jag jämte mamma på en brygga någonstans längs västkusten.


   Detta är Harry idag. Om han ens finns, pappa trodde dom sänkt han. Vi sålde harry för många år sedan, efter femton underbara somrar. När jag såg denna bilden blev jag helt förkrossad. Älskade båt! Går inte att förklara alla känslor som kommer upp, vill bara ha tillbaka båten som jag minns den. Vill bara gråta och gråta, och det finns inget man kan göra. Nu ligger Harry på havets botten. Men han är inte bortglömd, han finns i minnet. Och på alla härliga sommarbilder...


Kommentarer
Postat av: Pappa Greger

Jaa Maria, härliga minnen att vårda. Stor Kram!

2009-03-03 @ 22:38:18
URL: http://www.mellanbacken.se
Postat av: Sofie

Åh jag kan tänka mig alla minnen som kommer upp när du ser på bilderna!!

Jag älskar oxå båtar, det är ju så mysigt!



Kram

2009-03-04 @ 13:04:10
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vilka härliga bilder!

2009-03-07 @ 23:26:34
URL: http://aicha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0