Frihet under ansvar, jyckeversionen

Va det regnade igår. Stackars hästarna stod å skakade i hagen hela dagen, dom fick täcke på sig tillslut, för det slutade ju aldrig regna.
Men det e himla mysigt med riktigt regnväder. Va ute på en morgonpromenad med hundarna innan frukost. Full regnmundering på, och min sydväst kom väl till pass, prima plagg det där.

Så det kan få bli dagens modetips: Riktig gammeldags sydväst från överskottslagret i Kviberg. Helt oöverträfflig vid ösregn! Livet blir bara mysigare ju mer det regnar med sydvästen på huvudet!

Och har faktiskt skött mig vad gäller motionerandet. Morgonpromenad innan frukost och joggingtur på kvällen. Fast igår fick jag håll nästan direkt, så blev växlande jogg å rask promenad. Ingen hit å ligga å dega framför två filmer innan jogging. Bättre att hålla igång hela dagen, då funkar springandet mkt bättre.

Fast Solbritt börjar bli less på mitt flitiga motionerande, får nästan släpa med henne. Så igårkväll slapp hon föjla med.
Hon trivs betydligt bättre med att jaga sork på åkern brevid oss. Och otroligt nog har hon skött sin frihet under ansvar riktigt bra sista veckorna! Hon håller sig på åkern, och sista veckan har hon till och med kommit när man ropat på henne. Annars har hon bara kommit när man skramlat med en matskål eller Fredrik har startat skoter eller motorcykel. (då vet hon att hon blir hemjagad av den om hon inte kommer, så då kommer hon så fort hon hör motorljudet. Knäppa hund!) Visserligen kommer hon ju hem blöt och lerig, men hon sköter sig iaf! Ställer inte till med massa otyg och äter väl på sin höjd nån sork hon lyckas få tag i.

Idag har jag vart i paddocken med Avril, å nu e det riktigt fin ordning på henne. Nu sitter bakdelsvändningarna bra, öppna å sluta i både trav å galopp funkar fint, förvända galoppen går som på räls och hon börjar så smått fatta det här med byte oxå. Inga korrekta dressyrbyten kanske, men väl så byter hon galopp på kommando. (Ibland, men ibland får hon inte med bakbenen)

Har lagt in lite bilder på facebook oxå, för den som e nyfiken. La över lite bilder från mobilen....

Hmm, märks att jag e ledig, va längesen jag hade tid att sitta å filura framför datorn såhär.....Skönt å va ledig minsann....

Kommentarer
Postat av: Sofie

Va kul med en update!! :)



Roligt att Avril är så fin i ridningen! Sånt är ju verkligen skit skoj!



Kram

2009-06-15 @ 15:44:15
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Maria J

Låter som ett förträffligt plagg den där sydvästen



Kul att det går bra med Avril!



Bra att du är ledig så du har tid att ha träningar för mig och min pålle =)



Kram

2009-06-15 @ 22:22:29
URL: http://miamariaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0