snöyrande strapatser!

Vilken snö-dag. Har toksnöat hela dagen!
Och just idag ger vi oss iväg för att rida i ridhus. Kan säga att vi va ensamma i ridhuset, inga fler som gav sig ut med hästfinka idag....Vilket ju va kanon, hela ridhuset för oss själva. Och Avril var mkt glad att ha sin bästis med sig i finkan, hon klev rakt på utan lina både dit och hem. Och kanonfin att rida som vanligt!
Men det vart inte helt strapatsfritt. När vi skulle hem fastna vi på parkeringen. Tyckte det va lite konstigt, då vi tagit oss hela vägen dit utan problem. Men där stod vi iaf, tvärfast. Men lite flyt hade vi, för det kom en pappa och lämnade av sina döttrar, och han hade fyrhjulsdrift. Så drog han fram oss en bit. Men sen kom vi ingenstans iaf. Då visade det sig att ena bromsen på ett hjul på finkan hade frusit, så hjulet rullade inte! Konstigt att vi inte kom så långt va? Men den snälla pappan sprang iväg efter en hammare och bankade lite på hjulet, och vips så rullade det! Och vi va på väg hemåt! Gick fint ända tills vi svängde av E14 å in på byvägen. Där fastnade vi igen, denna gång pga oplogad backe, tvåhjulsdriven bil å tung last. Så där stod vi, tvärs över vägen (byvägen som tur va iaf) och kom ingenstans. Vi plocka ur kusarna och sofia promenera hem med dom. Och urban kom med traktorn och drog upp det stilfulla ekipaget för backen.
Urban tyckte jag skulle önska mig en Hummer i present.......hmm....
Å sen när jag kom hem till gårsplan gjorde jag en mkt talangfull backning så jag fastna igen. Fredrik kom ut å försökte, men det va lönlöst. Så då koppla vi av å så fick den stå där.....
Men nu är iaf avril glad i hagen och jag hemma i varma stugan. Så allt sluta ju fint iaf. Men den snälla pappan tyckte nog vi inte va riktigt kloka i huvudet när han fråga vart vi hade hästarna och svaret blev Stöde! 

Och jag känner mig hemskt glad att lastningen går så bra nu! Prima kuse!!

Nu måste jag nog ha ngt att äta, känner mig utsvulten!

//Finns inget dåligt väder, bara man har nån som drar loss en.....

Kommentarer
Postat av: Maria J

Kul att det gick bra. Väldigt bra med hjälpsamma personer när man kör fast = ).

Kram

2009-02-07 @ 17:37:15
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: Sofie

Men OJ!! Vilken hemfärd!! Stackars er!



Kram

2009-02-08 @ 18:45:34
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jisses, vilka strapatser! Tur att det gick bra till slut! :)



Du har blivit utmanad! :)

2009-02-08 @ 19:51:48
URL: http://aicha.blogg..se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0